De ce grasimi aveti intr-adevar nevoie?

Published on

Lupta impotriva colesterolului nociv, mediatizarea acesteia si lipsa de informare a populatiei a dus la raspandirea ideii gresite ca toate grasimile sunt daunatoare organismului. Cu toate acestea, exista si grasimi esentiale, fara de care organismul sufera dezechilibre si carente grave. Printre acestea, se numara si grasimile Omega3, care sunt recunoscute pentru efectele miraculoase asupra organismului. Aici poti vedea pretul pentru Omega3!

In primul rand, acestea imunatatesc considerabil randamentul cerebral indiferent de varsta, deoarece mai mult de jumatate din materia cenusie este formata din grasimi. Omega 3 este atat de eficienta in stimularea sistemului nervos pentru ca asigura integritatea celulelor nervoase si circulatia sangelui pana la creier. Numeroase studii au demonstrat ca numai 2 grame de acizi grasi esentiali pe zi sunt suficiente pentru a imbunatati considerabil activitatea cerebrala in cazul adultilor, in timp ce la copii este necesara o cantitate mai mica.

De asemenea, acizii Omega 3 reduc si riscul dezvoltarii mai multor tipuri de cancer. Mai exact, studiile au aratat ca acizii grasi esentiali Omega3 impiedica multiplicarea celulelor canceroase si, asadar, incetinesc sau chiar opresc dezvoltarea tumorilor. Fiind cele mai eficiente impotriva cancerului mamar si al celui de colon, grasimile esentiale Omega 3 reduc cu pana la 14% riscul acestor afectiuni in cazul consumului constant.

Un alt efect deosebit de important al acizilor Omega 3 este ca acestia imbunatatesc starea de spirit. Mai mult, acestia scad considerabil riscul apartiei depresiei sau a altor afectiuni mentale, scad frecventa episoadelor psihotice in cazul persoanelor care sufera de schizofrenie, si amelioreaza alte tulburari comportamentale sau pe fond nervos.

Chiar daca in general colesterolul este considerat daunator pentru organism, exista mai multe feluri de colesterol. Cel "bun", HDL, este necesar in organism pentru ca ajuta la reducerea colesterolului nociv, denumit LDL. Asadar, este recomandat ca cel putin o data pe saptamana sa consumati o portie de peste, de preferat oceanic si gras, pentru a va mentine inima si sistemul circulator in stare buna. De asemenea, acestia lupta eficient impotriva tensiunii arteriale, crescand flexibilitatea vaselor de sange si reducand drastic tensiunea si astfel oferind rezistenta impotriva factorilor de stres.

Pielea este un alt organ ce beneficiaza enorm de mult de pe urma acizilor grasi esentiali Omega3. Acestia ajuta la scaderea sensibilitatii pielii la razele soarelui si la ultraviolete, dar si de impactul negativ al acestora asupra pielii. In plus, acizii grasi contribuie si la prevenirea stresului oxidativ.

Avand in vedere efectele deosebi de importante ale acizilor Omega-3 asupra organismului, putem spune fara urma de indoiala ca acestia cresc longevitatea, deoarece scad sau elimina riscurile celor mai frecvente cauze ale decesului prematur. In primul rand, acestia scad drastic riscul atacurilor cerebrale, a diabetului sau a bolilor coronariene, toate acestea fiind in majoritatea cazurilor fatale.